Programma en Activiteiten

Samenvatting van de activiteiten tijdens de Intermittent Living cursus vind je hieronder.
ILCN over banner
Intermittent Hypoxia:
We activeren meervoudig beschermende reacties, op cellulair niveau, zowel binnen het immuunsysteem als ook de hersenen.
Intermittent Hypercapnia:
Hypercania stimuleert het stofwisselingsproces op zowel immunologisch als neurologisch niveau.
Blootstelling aan koude en warmte:
De extreme temperaturen die in deze acute interventies gebruikt worden, werken als directe reset.
Het helpt bij het herstellen van de controle van het lichaam over talloze systemen, waaronder:
reductie van stress, afname van ontstekingsniveau, toename van de flexibiliteit van het immuunsysteem.
Intermittent fasting:
De best bewezen interventie om ons immuunsysteem te versterken, ons te bescherming tegen ontstekingsziekten en ook onze hersenfuncties te resetten. Samen gaan we de herstelmogelijkheden en energievoorziening van je hersenen, hart en spieren direct vergroten. Het zal je weerstand verbeteren tegen alle negatieve provocaties van de moderne leefstijl.
Intermittent dehydratie:

Voor het vochtregulatiesysteem is het optimaal dat we drinken bij dorst tot dat we geheel voldaan zijn. Het gaat dus niet alleen over hoeveel we drinken in totaal, maar dat we minder frequent drinken en op die momenten grotere hoeveelheden tot ons nemen. En dat het ook goed is als er af en toe een tijdje niet gedronken wordt. Hoe het werkt en wat de voordelen zijn, leer je in deze cursus.

Gevarieerd dieet en gefermenteerd eten:
Het eten wordt een gezellig en groots, maar vooral heerlijk medicijn, klaar gemaakt door onze chef kok. Gedurende deze dagen eet en drink je alleen wat goed is voor ons lichaam en voor onze geest. 
Ervaar gefermenteerd eten leer hoe belangrijk de spijsvertering is voor het behoud van een goede gezondheid. Na deze dagen begrijp je wat verstandig eten is en wanneer er wat gegeten kan worden voor de optimale ondersteuning bij de verschillende momenten en uitdagingen.
Training:
De gekozen fysieke inspanningen en mentale uitdagingen zullen het neuro-endocriene regulatiesysteem helpen balanceren. Het zenuwstelsel en hormoonstelsel gaan beter met elkaar communiceren en zorgen zo voor rust en herstel. De energie regulatie van het lichaam wordt weer in orde gebracht, wat zowel lichamelijk als geestelijk direct effect heeft.
Mindfullness and ademhaling:
Twee ijzersterke handvatten om in korte tijd stress te bestrijden, krijgen zeker aandacht.
Deep Learning:
Tijdens de lezingen word je meegenomen in de verschillende werkingsmechanismen van de gebruikte interventies. Op een begrijpelijke en toegankelijke manier wordt er uitgelegd hoe de interventies in het dagelijks leven zijn in te passen. 
Wanneer, hoe vaak en welke combinaties, alles wordt verteld. 
Zodat alles wat je deze dagen hebt beleefd, hebt ervaren en hebt geleerd ook in de nabije toekomst kan worden toegepast. Hiermee verkrijg je duidelijke handvatten om aan je eigen gezondheid en energie te werken.
After care
Na deze Intermittent Living cursus gaat je weer met nieuw bewustzijn en vol energie naar huis. In je thuissituatie ga je natuurlijk op zoek naar de beste manier om jouw nieuwe bewustzijn in de thuissituatie vorm te geven. Dat hoef je natuurlijk niet alleen te doen. Verdeeld over het hele land staan er tal van gekwalificeerde therapeuten en coaches klaar om je van verder advies te voorzien.
Ook vind je op onze website diverse recepten, wetenswaardigheden en activiteiten die u kunnen helpen bij het implementeren van de Intermittent Living leefstijl.
Tijdens de cursus word je tevens opgenomen in een whatsapp-group waarbinnen jij en je mede cursisten elkaar na de cursus kunnen blijven motiveren. In de groep kan je ook kijken of je bepaalde onderdelen met je medecursisten zo nu en dan wilt continueren. Denk aan: samen wandelen, samen koken en vervolgens eten of samen in het frisse natuurwater zwemmen.
 
Natuurlijk bent u na een 6 maanden of na een jaar welkom op onze Refresh-dagen. In 3 dagen herbeleeft u het Intermittent Living gevoel.

Bij Intermittent Living wordt er gebruik gemaakt van verschillende oude bekende prikkels.

Oude bekende prikkels waarop onze regulatiesystemen zullen reageren

Tijdens de cursus leer je een variatie van dagelijks goed toepasbare vormen van deze prikkels. Door het zelf beleven van de diverse prikkels ervaar je als deelnemer het weldadige effect. 

Ook jouw regulatiesystemen herkennen de oude bekende prikkels en zullen direct weer reageren.

De combinatie van deze oer-ervaring met het educatieve aspect waarin de werkingsmechanismen worden uitgelegd, zorgt voor een diepe bewustwording. 

Je ervaart de extra kracht en impact die ontstaat als er meerdere prikkels op hetzelfde moment worden ingezet.